Eduscience

Statek Oceania Instytutu Oceanologii PAN

Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk użytkuje statek badawczy s/y Oceania. Badania prowadzone z pokładu Oceanii koncentrują się na obszarach: Morza Bałtyckiego oraz europejskich mórz arktycznych.

Czytaj więcej…

Śląskie Obserwatorium Geofizyczne w Raciborzu

W latach 20. ubiegłego wieku na przedmieściach Raciborza powstał drewniany budynek, w którym rozpoczęto rejestrację zjawisk sejsmicznych. Miała ona bardzo duże znaczenie na terenach, gdzie działalność górnicza wywoływała wstrząsy skorupy zi…

Czytaj więcej…

O efekcie oczekiwań interpersonalnych…

Duża część naszych działań wynika z przyjętej i „przyklejonej” dziecku etykiety. Wpływa to nie tylko na nasze zachowania względem dziecka, ale również na jego edukacyjne osiągnięcia.

Czytaj więcej

Samiec i samica są tak podobni, że…

Szpak nad szpaki – błyszczak rudobrzuchy

Czytaj więcej

Rozwijanie umiejętności matematyczno-przyrodniczych…

Nauczyciele pracujący przez dwa lata w Projekcie EDUSCIENCE dzielą się zdobytymi doświadczeniami. Oto artykuł napisany przez administratorkę Projektu EDUSCIENCE.

Czytaj więcej

Czy jednorożce istnieją naprawdę…

Tak! Morskimi jednorożcami można nazwać narwale, które mieszkają w morzach Oceanu Arktycznego. Są spokrewnione z delfinami i innymi waleniami. Ich „róg” to w rzeczywistości prosty, długi, skręcony kieł, jedyny taki w świecie zwierząt. Ale co…

Czytaj więcej

Tales – pierwszy naukowiec

Dla starożytnych Greków zjawiska przyrodnicze miały tylko jedno wytłumaczenie – działalność bogów. Sztorm był wynikiem gniewu boga mórz – Posejdona, a dym unoszący się nad wulkanem oznaczał, że bóg ognia i kowali – Hefajstos – pracował w swym…

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie