Eduscience

Dyskutować? Jeśli tak, to w jaki…

Szkoła powinna uczyć nie tylko zdobywania wiedzy, ale także kształtowania postaw i relacji interpersonalnych oraz współpracy w grupie. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, chcemy zainteresować nauczycieli prowadzeniem debaty oksfordzkiej. Jest…

Czytaj więcej

Nanorurkowe włókno z... długopis…

Naukowcy znaleźli nowe, nietypowe zastosowanie dla długopisu. Zamiast tuszu użyli wodnego roztworu nanorurek węglowych (CNT) oraz poli(tlenku etylenu) – PEO. Efekt? Włókno przewodzące prąd elektryczny długie na kilkadziesiąt centymetrów, które…

Czytaj więcej

Mechanizmy obronne roślin

Samoobrona roślin – niektóre mechanizmy obronne roślin można zaobserwować podczas spaceru lub letniej wędrówki, niektóre dopiero w powiększeniu mikroskopowym.

Czytaj więcej

Rola monitoringu procesów zachodzących…

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

Czytaj więcej

Szadź

Co to jest szadź i czym się różni od szronu?

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie