Eduscience

Co niedźwiedzie polarne robią zimą…

Czym niedźwiedzie grzeją w zimowych legowiskach? Dlaczego nie biegają, żeby się rozgrzać? Dlaczego nie marzną im łapy?

Czytaj więcej

Rola monitoringu procesów zachodzących…

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

Czytaj więcej

Ripplemarki

Natura to wielki artysta. Jej dzieła możemy podziwiać na każdym kroku. Niektóre z nich mamy dosłownie pod naszymi stopami… Wystarczy tylko uważnie przyjrzeć się choćby naszym bałtyckim plażom!

Czytaj więcej

Wakacyjne eksperymenty – czy możemy…

Kiedy myślimy o kwiatach, przed naszymi oczami pojawia się cała paleta kolorów. Czy zawsze o kolorze kwiatu decyduje informacja zapisana w jego DNA? Czy możemy wymusić na kwiatach zmianę barwy? Tak, ale w jaki sposób? Do eksperymentu będą…

Czytaj więcej

(Ant)Arktyka bez tajemnic i Misja…

Jak zwiększyć rozpoznawalność osiągnięć polskiej nauki? Przybliżając społeczeństwu jedną z jej wizytówek: badania polarne! Rusza projekt EDU-ARCTIC.PL, finansowany w ramach programu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego „DIALOG”.

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie