Jak zwykle szybki postęp techniczny wymuszały potrzeby wojska. Pojawienie się w marynarce wojennej różnych krajów łodzi podwodnych spowodowało konieczność skonstruowania aparatów pozwalających na awaryjne opuszczenie zatopionej łodzi.
Nauczyciele pracujący przez dwa lata w Projekcie EDUSCIENCE dzielą się zdobytymi doświadczeniami. Oto artykuł napisany przez administratorkę Projektu EDUSCIENCE.
Jeżeli chcecie przeżyć arktyczną przygodę, ale nie wierzycie, że to możliwe, przeczytajcie relację z konkursu EDU-ARCTIC i z wyprawy na Wyspy Owcze. Piotr Malesa, nauczyciel geografii w Zespole Szkół Politechniki Łódzkiej oraz jego uczeń Jan…
Człowiek uważa się za istotę górującą nad innymi stworzeniami – potrafi wznosić olbrzymie budowle, leczyć choroby, kontrolować siły przyrody lub badać odległe zakątki kosmosu. Są jednak organizmy, które opanowały sztukę, w której człowiek nigdy…
Tematyka równości szans płci jest dzisiaj obecna w bardzo wielu aspektach życia. O tym, jak unikać stereotypów związanych z płcią w codziennym funkcjonowaniu szkoły rozmawiamy z Tomaszem Juńczykiem – psychologiem i socjologiem z wykształcenia,…