Eduscience

Dlaczego zimą nie ma na drzewach…

Skoro fotosynteza zimą nie zachodzi – liście nie są drzewom potrzebne. Ale czy drzewa naprawdę muszą je zrzucać? Czy liście nie mogłyby zostać na drzewach i po prostu nic nie robić? Otóż nie!

Czytaj więcej

Introwertyk w klasie

„Jestem dziś szczęśliwy, więc przestań do mnie mówić i zostaw mnie samego”. Dla większości Czytelników powyższe zdanie może wydać się niedorzeczne. Przecież człowiek czuje się szczęśliwy w kontaktach z innymi ludźmi, a dopiero smutek i przygnębienie…

Czytaj więcej

Tragiczne trzęsienie ziemi w Nep…

Stacje edukacyjne EDUSCIENCE zarejestrowały tragiczne trzęsienie ziemi o magnitudzie 7.8, które wystąpiło w Nepalu w dniu 25 kwietnia 2015 roku.

Czytaj więcej

Rola monitoringu procesów zachodzących…

Zachęcamy do wykorzystania danych z monitoringu przyrodniczego, zgromadzonych przez uczniów w projekcie EDUSCIENCE, a także uświadomienia uczniów jak dużą rolę monitoring środowiska odgrywa w badaniach naukowych i codziennym życiu.

Czytaj więcej

Przyroda komturom uległa

Jaki wpływ na środowisko wywarły średniowieczne armie, toczące święte wojny przeciwko poganom zamieszkującym wschodnie wybrzeża Bałtyku? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał międzynarodowy zespół badawczy w projekcie „Krucjaty a ekologia”.

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie