Eduscience

O informacji zwrotnej

O informacji zwrotnej, czyli co zrobić, aby uczeń nie bał się powiedzieć, że nie zrozumiał lekcji. Na początek spróbujemy się zastanowić, w jaki sposób uzyskać od ucznia informację zwrotną o tym, czy i w jakim stopniu zrozumiał omawiane przez…

Czytaj więcej

Lepiej żuć niż tylko przełykać

Starożytni Egipcjanie mieli zdrowsze zęby i dziąsła niż większość z nas. Dlaczego? Ten twardy orzech rozgryzają naukowcy, nie swoimi jednak zębami...

Czytaj więcej

Ekstremofile – organizmy żyjące w…

Człowiek uważa się za istotę górującą nad innymi stworzeniami – potrafi wznosić olbrzymie budowle, leczyć choroby, kontrolować siły przyrody lub badać odległe zakątki kosmosu. Są jednak organizmy, które opanowały sztukę, w której człowiek nigdy…

Czytaj więcej

Instytut Oceanologii PAN w Sopoc…

Instytut Oceanologii Polskiej Akademii Nauk został powołany w roku 1983 jako następca Stacji Morskiej w Sopocie, działającej od 1953 roku.

Czytaj więcej

Dyskutować? Jeśli tak, to w jaki…

Szkoła powinna uczyć nie tylko zdobywania wiedzy, ale także kształtowania postaw i relacji interpersonalnych oraz współpracy w grupie. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, chcemy zainteresować nauczycieli prowadzeniem debaty oksfordzkiej. Jest…

Czytaj więcej

Znajdź nas!W Polsce i w Internecie