Eduscience

Na drugim etapie kształcenia uczniowi stawiane będą dodatkowe wymagania. Każde zdarzenie i obserwacja pomimo, że dokonywana jest przez poszczególnych uczniów wymaga już na tym etapie kształcenia wspólnego uzgodnienia danych w grupie przed dalszym przekazaniem informacji nauczycielowi. Uczniowie przekazując lub rozpowszechniając taką informację dalej, muszą dokonać jej oceny pod kątem wiarygodności. Elementami takiego monitoringu powinny być:

  • pomiar temperatury powietrza według przyjętego jednego standardu,
  • jeśli występuje wiatr, określenie jego kierunku (cztery podstawowe) i siły (powiew, porywisty, huragan).
  • zanotowanie rodzaju opadu atmosferycznego, jeśli wystąpił (mżawka, deszcz, ulewa, grad, śnieg, sadź),
  • zmierzenie grubości występującej ewentualnie pokrywy śnieżnej na podwórku szkoły,

Monitoring powinien również nawiązywać do elementów otaczającej przyrody żywej:

  • zanotowanie przylotu lub odlotu bądź przelotów ptaków (bocianów, dzikich gęsi i szpaków)
  • kwitnienie kwiatów na drzewach (wiśnie, jabłonie, jarzębina),
  • okres występowania dokuczliwych komarów,
  • jeśli w okolicy szkoły znajduje się zbiornik wodny lub ciek, można monitorować zmiany wysokości powierzchni wody na przygotowanych z nauczycielem znacznikach,
  • obserwacje zbioru traw na łąkach oraz zbóż na polach (żyto, owies, pszenica),
  • utrata liści i igieł przez drzewa (brzoza, drzewa owocowe, modrzew).

2 Krajowa Konferencja Scientix "Dobre praktyki STEM"

Serdecznie zapraszamy na 2. Krajową Konferencję Scientix „Dobre Praktyki STEM” dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, która odbędzie się w dn. 23-24.11.2018 r. w Warszawie. Zapisy właśnie ruszyły, a organizatorzy jak zwykle…

Czytaj więcej

Webinaria Scientix dla nauczycieli

Serdecznie zapraszamy na webinaria dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. W cztery kolejne środy o godzinie 15.00 zabierzemy Państwa w podróż do świata nauki. Pokażemy ciekawe materiały do pracy z uczniami i zaprezentujemy różne sposoby…

Czytaj więcej

Zdrowe opalanie, czyli jakie?

Jak długo mogę się dziś opalać? To pytanie zadajemy sobie szczególnie w bardzo słoneczne dni. Czy możliwe jest wyznaczenie czasu opalania, w którym naszemu organizmowi dostarczymy dawkę promieniowania potrzebną do wytworzenia witaminy D3, a jednocześnie…

Czytaj więcej

Wakacyjna lektura dla nauczycieli

Zachęcamy do wpisania na swoją wakacyjną listę lektur dwóch nowych raportów dotyczących edukacji przyrodniczej. To idealne lektury letnie dla tych wszystkich, którzy zainteresowani są nauczaniem STEM oraz wykorzystaniem gier w nauczaniu!

Czytaj więcej