Eduscience

Eduscience

Wielkimi krokami zbliża się zakończenie roku szkolnego. Kończy się również dwuletni okres testowania projektu EDUSCIENCE w 250 szkołach w całej Polsce. To były dwa lata bardzo intensywnej pracy, za którą wszystkim bardzo dziękujemy! To okazja do podsumowania tego okresu. Ponadto chcielibyśmy wyróżnić szkoły, klasy i poszczególne osoby, które najaktywniej korzystały z platformy EDUSCIENCE. Przygotowaliśmy małe podsumowanie – zapraszamy do zapoznania się z wynikami!

W czasie dwóch lat testowania projektu EDUSCIENCE w szkołach odbyło się 53 271 godzin lekcyjnych. Uczniowie i uczennice brali udział w 254 wycieczkach dydaktycznych do obserwatoriów i instytutów, 89 piknikach EDUSCIENCE oraz 12 Festiwalach Nauki.

Poniżej dziesiątka klas, które przeprowadziły najwięcej godzin lekcyjnych w ramach projektu EDUSCIENCE:

  1. Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II w Lipsku – 509;
  2. Klasa 2a w Zespole Szkół w Lubiewie – 409;
  3. Klasa 2b w Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki w Łasku – 402;
  4. Klasa 2a w Gimnazjum im. P. E. Strzeleckiego w Zespole Szkół w Czarnym Lesie – 387;
  5. Klasa 5c w Szkole Podstawowej nr 2 im. Z. Augusta w Augustowie – 381;
  6. Klasa 5s w Szkole Podstawowej Nr 3 w Zespole Placówek Oświatowych w Międzyrzecu Podlaskim – 374;
  7. Klasa 2 w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Mostowie – 374;
  8. Klasa 2 w I Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Emanuela Bułhaka w Warszawie – 336;
  9. Klasa 2 w I Liceum Ogólnokształcącym w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Tajnej Organizacji Wojskowej Gryf Pomorski w Chojnicach – 334;
  10. Klasa 2b w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach – 328.
Był to również czas wytężonej pracy nauczycieli i naukowców, którzy opublikowali na platformie EDUSCIENCE prawie 15 tysięcy zasobów różnego typu. Najwięcej powstało zasobów typu obraz (ponad 4000) oraz lekcja (ponad 3300).  Liczbę wszystkich zasobów ilustruje poniższy wykres.


Zasoby były przygotowywane z myślą o różnych etapach edukacyjnych. Najwięcej zasobów powstało dla III etapu. Przyporządkowanie liczby zasobów do poszczególnych etapów przedstawia poniższy wykres.


Nauczyciele chętnie korzystali z zasobów i narzędzi platformy. A oto dziesiątka nauczycieli, którzy najczęściej się na niej logowali:

  1. Pani Halina Rakowska ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Zuzanny Morawskiej w Mławie – 1520 logowań na Platformie;
  2. Pani Anna Święs z Zespołu Szkół w Koniuszowej – 1259 logowań;
  3. Pani Justyna Angel ze Szkoły Podstawowej im. Księdza Jana Twardowskiego w Barłominie – 1145 logowań;
  4. Pani Jolanta Pyster ze Szkoły Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku – 1043 logowania;
  5. Pani Izabela Romanowska z Gimnazjum nr 9 w Elblągu – 1019 logowań;
  6. Pani Małgorzata Barczak-Oszajca ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Hanulinie – 990 logowań;
  7. Pani Aleksandra Knychała z Zespołu Szkół nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. H. Jordana w Krotoszynie – 977 logowań;
  8. Pani Joanna Bocheńska ze Szkoły Podstawowej w Czelinie – 912 logowań;
  9. Pani Marta Matusik ze Szkoły Podstawowej Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Jaworznie – 799 logowań;
  10. Pani Aleksandra Kołoczek ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Łące – 792 logowania.

Warto wspomnieć o całkowitych liczbach logowań – do końca maja 2014 odnotowano na platformie 163 410 logowań nauczycieli oraz 111 244 logowań uczniów.

Szukając najbardziej zaangażowanych nauczycieli w projekcie, z olbrzymią przyjemnością odkryliśmy, że wśród najbardziej aktywnych użytkowników platformy mamy bardzo wielu uczniów. Przedstawiamy poniżej dziesiątkę uczniów, którzy najaktywniej korzystali z platformy EDUSCIENCE:

  1. Karolina Hudzińska z Gimnazjum w Rosku – 1453 logowania;
  2. Patrycja Janiszewska z Gimnazjum w Zespole Szkół w Koniuszowej – 952 logowania;
  3. Daria Skotarczak z Gimnazjum w Rosku – 792 logowania;
  4. Alicja Cabała ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Przyszowej – 615 logowań;
  5. Klaudia Janiszewska z Gimnazjum w Zespole Szkół w Koniuszowej – 570 logowań;
  6. Kamil Falów z Gimnazjum nr 9 w Elblągu – 547 logowań;
  7. Marcin Fenske z Gimnazjum w Liczu – 474 logowań;
  8. Sara Ogorzałek z Gimnazjum w Zespole Szkół w Koniuszowej – 467 logowań;
  9. Oskar Aleksander Mazanowski z Gimnazjum nr 9 Elblągu – 457 logowań;
  10. Emil Stępień z I Liceum Ogólnokształcącego w Kutnie – 424 logowań.


Wszystkim rekordzistom gratulujemy i dziękujemy!!!

Zespół EDUSCIENCE

Niżej zamieszczamy dyplom dla Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II w Lipsku.

Załączniki

Zielone wtorki z Scientix - seria webinariów

Serdecznie zapraszamy do udziału w webinariach cyklu „Zielone Wtorki z Scientix”. Co dwa-trzy tygodnie (we wtorki o godzinie 17.00) zaprosimy Państwa na spotkania online wokół tematów środowiskowych. Poprowadzą je pracownicy Instytutu Geofizyki…

Czytaj więcej

Dołącz do projektu polarnego dla szkół

Drodzy Nauczyciele, mamy dla Was i dla Waszych szkół kolejną projektową propozycję Projekt EDU-ARCTIC2 oferuje ciekawe pakiety, z którymi uczniowie mogą pracować samodzielnie lub pod Waszym okiem, a także webinaria polarne i filmy 360 stopni…

Czytaj więcej